۱۰ ايده طراحي دكوراسيون ويترين مغازه

۱ بازديد

مركز خريد و فروشگاه: اگر بگوييم كه ويترين مغازه شما ارتباط مستقيمي با ميزان فروش شما دارد، بي راه نگفته ايم، چرا كه ويترين مغازه شما اولين برخورد خريداران با مغازه شما است و بايد در همان نگاه اول يك ارتباط قوي بين مخاطبان و مغازه شما برقرار شود، يك طرح و دكوراسيون خوب مي تواند مشتري را به سمت مغازه شما جذب نمايد و يك طرح غير استاندارد با رنگ بندي نادرست مي تواند عاملي براي دفع مشتري باشد. طراحي دكوراسيون ويترين يك مغازه اگر به صورت استاندارد و مطابق با اصول حرفه اي طراحي و پياده سازي شود قطعا در زماني كوتاه بعد از اجراي پروزه شما شاهد تغييرات اساسي در ميزان مراجعت ها به مغازه تان خواهيد شد. به همين دليل تصميم گرفتيم اين بار به سراغ ويترين مغازه ها برويم و نكات مهمي را فكر مي كنيم براي داشتن يك ويترين مغازه كارآمد لازم است بدانيد را با شما در ميان بگذاريم، اگر چه قبلا هم در مطالبي مانند ۱۰ ايده خيره كننده براي طراحي غرفه هاي نمايشگاهي و طراحي ويترين مغازه براي جذب مشتري بيشتر تعدادي از اين نكته ها را به شما گفته ايم، اما اين بار مي خواهيم به نكات متفاوت تري اشاره كنيم پس چيدانه را تا انتهاي اين مطلب همراهي كنيد.

خوانايي و شفافيت در طراحي ويترين مغازه

همان طور كه گفتيم ويترين مغازه ها پل ارتباطي مشتريان ما و مغازه شما است و هر چه اين پل ارتباطي خوانا تر، شفاف تر و با مباني زيبايي شناسانه همخواني داشته باشد، تاثير مثبت تري را روي مشتريان شما خواهد گذاشت، بهتر است ويترين مغازه تان پيغامي صاف و شفاف را برساند، داشتن ويتريني زيبا و در عين حال كاربردي كار سختي نيست، به عكس بالا نگاه كنيد و ببينيد كه چگونه طراح اين ويترين با استفاده از چند ميز چوبي كه از سقف آويزان شده است و چيدن جنس هاي داخل مغازه روي آن ها، به يك تركيب خوب و كاربردي دست پيدا كند. البته از اين نكته هم نبايد غافل شد كه نور پردازي و تركيب رنگ ها هم در اين ويترين بي تاثير نبوده اند.

استفاده از رنگ سفيد در طراحي دكوراسيون ويترين مغازه

رنگ و نور در طراحي ويترين مغازه

حالا كه صحبت از رنگ و نور در طراحي دكوراسيون ويترين مغازه شد، شايد بد نباشد كمي اين موضوع را باز تر كنيم. استفاده از رنگ بندي مناسب و دكوراسيوني حرفه اي و نور پردازي مناسب افراد بيشتري را به سمت ويترين مغازه شما جلب مي كند. به اين موضوع دقت لازم را داشته باشيد كه هر چقدر هم كه كالاي شما لوكس باشد اما اگر رنگ بندي محيط شما و نور دهي آن مناسب نباشد شايد نتواند آن چنان كه شما مي خواهيد جلوه و نماي لازم را به مشتري ارائه كند. در عكس بالا مي توانيد به راحتي مي توانيد تاثير رنگ ها را ببينيد.

هنرهاي مفهومي در طراحي ويترين مغازه

استفاده از هنرهاي مفهومي هم مي توان به متفاوت شدن طراحي ويترين مغازه شما كمك كند. اگر متوجه نشديد به عكس بالا دقيق تر نگاه كنيد، ويتريني كه در عكس بالا مي بينيد متعلق به يك مغازه عطر فروشي است كه براي طراحي ويترين اين مغازه از مفهوم بوي خوش عطرها استفاده شده است، همين كار باعث مي شود تا مخاطبان و مشتريان بيشتري به سمت اين مغازه جذب شوند، طراحي كردن چنين ويتريني اصلا سخت نيست، فقط بايد براي ارائه مفهوم آن چه كه در مغازه داريد راه جديد تري را برگزينيد. براي اين كار بهتر است به گروه هاي متخصص طراحي ويترين و غرفه هاي نمايشگاهي مراجعه كنيد، اگر نمي دانيد اين تخصصين را از كجا مي ود پيدا كرد، پيشنهاد مي كنم حتما سري به قسمت اهالي فن چيدانه بزنيد.

تفاوت طراحي ويترين مغازه و طراحي دكوراسيون داخلي منزل

در طراحي داخلي آن هم براي يك مغازه شايد ريزه كاري هايي كه براي طراحي دكوراسيون منزل داشتيم را نداشته باشيم اما خوب قطعا مسائل ديگري سر و كار داريم. بايد بدانيد كه در يك محيط تجاري مانند مغازه به دليل طيف مراجعه كنند گان بسيار وسيع است و ممكن است از هر سليقه و هر طبقه اجتماعي به آنجا مراجعه شود پس بايد در نوع طرحي كه استفاده مي شود دقت لازم را به عمل اورد تا در نهايت موجب رضايت عمومي مراجعه كنندگان قرار گيرد. در يك منزل چون قرار است فقط طرح به تاييد صاحب و مالك ملك برسد كار زياد دشوار نيست اما اينجاست كه يك طراح حرفه اي بايد خودش را به كارفرمايش ثابت كند و با ارائه طرحي خاص و بي نظير رضايت خاطر عمومي بازديد كنندگان را به همراه داشته باشد. عكس بالا به زيبايي هر چه تمام تر اين موضوع را نشان داده است. ايده اي كه در اين عكس مورد استفاده قرار گرفته است، شامل چهره هايي مختلف است كه در قاب هاي به تصوير كشيده شده اند و عينك هاي مختلفي بر چهره دارند، اين كار باعث مي شود تا اين حس به ببيننده منتقل شود كه در اين مغازه براي هر سليقه اي مي توان عينكي مناسب پيدا كرد، به نظرتان اين ايده جذاب نيست؟

استفاده از جنس هاي مغازه در ابعاد بزرگ تر براي طراحي ويترين

براي اين كه مشريان تان بتوانند ارتباط راحت تري را با مغازه شما پيدا كنند مي توانيد از خود جنس هاي مغازه در ابعاد بزرگ تر استفاده كنيد، درست مثل آن چه كه در عكس بالا مي بينيد. مغازه اي كه در عكس بالا مي بينيد يك مغازه كاموا فروشي است كه ويترين آن به وسيله ماكت هر چيزي كه به كاموا و دوخت و دوز مربوط مي شده است، طراحي و دكور شده است. ماكت هايي مثل خط كش، قرقره هاي نخ، خود كاموا ها و صد البته رنگي زيبا براي زمينه كار مكه به ديگر رنگ ها و عناصر تزييني ويترين مغازه اجازه خود نمايي مي دهد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.